Életmód
Ó… IÓ… CIÓ… VAKÁCIÓ!
0110-05-14

Mit egyen a gyerek? - Egészséges tippek - a vakáció idejére is. Hamarosan kitör a nyár, amikor a gyerekek nem csak a tankönyveket, hanem a szervezett iskolai étkeztetést is nélkülözik néhány hétre-hónapra. Így a szülőkre, esetleg nagyszülőkre hárul az egész napi - finom és egészséges – étrend kialakítása.

A gyerekek táplálása nem mindig könnyű feladat, főleg, ha étvágytalan, válogatós kisdiákról van szó. Mit tegyünk, vagy ne tegyünk ilyenkor? Ebben segítenek Szűcs Zsuzsanna, a Nestlé dietetikusának tippjei.

1.) Ne mutassuk ki elkeseredésünket és lehangoltságunkat a kicsi étvágytalansága miatt és ne unszoljuk, erőltessük az evést.
2.) Ne próbáljuk a gyerek figyelmét játékkal vagy más egyéb módon elterelni.
3.) Egyszerre csak kevés, könnyen „teljesíthető” mennyiséget tegyünk az étvágytalan kicsi tányérjára. Ennek elfogyasztása már önmagában sikerélményt okoz a gyermeknek és a szülőnek is.
4.) A rossz étvágy az unalom jele is lehet. Ennek leküzdésére minden étkezésnél adjuk meg a kicsinek a választás lehetőségét és kínáljuk számára fantáziadús módon az ételt. Például szeleteljük hullámos karikákra a zöldségeket vagy díszítsük mosolygós arccal a szendvics/tejbegríz/tojásrántotta tetejét, esetleg süteményszaggatóval vágjuk izgalmas formájúra a szendvicseket.
5.) Ha valamit különösen nem szeret a gyerek, ne erőltessük, hanem próbáljuk meg hasonló tápértékű élelmiszerrel, étellel kiváltani.
6.) Vonjuk be a gyereket a vásárlásba és az ételek elkészítésébe. Ezáltal játékos formában ismerkedik meg a különböző élelmiszerekkel és a „saját” főztjét szívesebben is fogyasztja el.
7.) Ne jutalmazzuk, de ne is büntessük a gyermek asztal mellett nyújtott „teljesítményét”!

A Nestlé Életmód Iránytű júliusi számában részletesen megvizsgáljuk, hogy a gyerekek optimális növekedése és fejlődése érdekében hogyan biztosíthatjuk a kiegyensúlyozott tápanyag- és energiabevitelt.

Forrás és képek: Nestlé
főoldal | impresszum | médiaajánlat | adatvédelem | technikai ügyelet