Jelenlegi hely

Nem elég korán elkezdeni…

Nem elég korán elkezdeni…

A nyelv elsajátításába, mint sok más dologba ajánlott minél hamarabb belefogni. Tehát szülőként nemcsak a biciklizést, úszást, hanem az idegen nyelv oktatását is korán vidám, játékos formában kell bemutatni gyermekünknek. Erre nagyon jó „eszköz”, a nyugati módszer, amit már a bölcsődékben, óvodában alkalmaznak.

Nem elég korán elkezdeni…A gyermekek korai nyelvtanulásának eredményessége neurológiailag is alátámasztott tény, hiszen nemcsak két nyelv anyanyelvű szintű ismeretéhez vezethet, hanem fejleszti szókincsét is. Így különösen fontos minél előbb elkezdeni az újabb nyelv oktatását, mert a tudományos kutatások szerint, a születésétől ismétlődő szavakat a csecsemő elraktározza az agyában, amik majd a beszédfejlődés kialakulásával törnek elő. Ekkor még olyan fonetikai bázis áll rendelkezésre, ami lehetővé teszi, hogy bármely nyelv anyanyelvünkké válhasson.
A kisgyermek memóriája hároméves korára kialakul, ami a szavak elraktározódásához, felismeréséhez szükséges, így ilyenkor még lehetséges egy másik nyelv anyanyelvi szintű elsajátítása. Iskolaérettként a gyermekek már nem képesek arra, hogy az idegen nyelv hangjait tökéletesen elsajátítsák, vagyis hét éves kortól ez a képességük fokozatosan hanyatlik, mert teljesen kialakult beszélőszerveik működése. Nem elég korán elkezdeni…Akárcsak felnőttként sokszor ütközünk abba a hibába, hogy nem vagy csak nagyon nehezen sikerül elsajátítanunk egy-egy idegen nyelvet. Manapság pedig különösen fontos, hogy több nyelven beszéljünk, hiszen „annyit érsz, ahány nyelven beszélsz”. A társadalmi érintkezésben és az egyéni szocializálódáshoz elengedhetetlen kommunikáció eszköze a nyelv, így lényeges tényező az Európai Uniós tagságunkban.
A gyermekek hamar megtanulják a nyelvi különbségeket, a kulturális sokszínűséget ezért sokkal elfogadóbbakká válva. Emellett az idegen nyelv korai tanításával a csemetéknek fejlettebb lesz az olvasás- és íráskészsége. Természetesen mindezt észrevétlen, vagyis játékos formában történő tanítással. Amennyiben a családban mindketten magyar anyanyelvűek vagyunk, a gyerkőc kezdetben nézzen idegen nyelvű meséket, rajzfilmeket, hallgasson vidám dalocskákat. Ha a gyermek már figyelmesebb, fogékonyabb az újabb nyelvre, apróbb instrukciókat, szavakat mondjunk nekik idegen nyelven. Az ismeretlen nyelvnek a játékhoz hasonló örömforrássá kell válnia. A legjobb tehát az, ha a kisgyermek az idegen nyelvvel hétköznapi helyzetek során kerül kapcsolatba: a mindennapi rutin, játék, zenehallgatás, éneklés, és mondóka tanulás során. Az idegen nyelvű bölcsődék és óvodák ezen az elven működnek, ilyenkor a gyermek megszokja, hogy abban a közegben azon a nyelven társalog.
<$616+www.szinex.hu$>Ha tehát gyermekkorban sikerül az idegennyelv-tanulással kapcsolatos sikerélményeket szerezni, nagyobb eséllyel alakul ki pozitív hozzáállás a nyelvtanulással kapcsolatban, mely a későbbi, iskolai tanulást is jó irányban befolyásolhatja.
Nyugodtan leszögezhetjük, hogy a nyelvtanulás egy egész életen tartó folyamat, amely már a bölcsődében elkezdődik és az iskola elhagyása után is tarthat. Ez a folytonosság elengedhetetlen és fontossága mindenképpen tudatosítandó az iskolai oktatás keretein belül. Fiatal felnőttként pedig, két vagy több nyelv folyékony ismeretével könnyebben is elhelyezkedünk…     

További cikkek hasonló témában

Nem csak az oltás a fontos!

Az utazók számára gyakran jelentenek erőpróbát az országok közötti...

Club Kehida Aparthotel

A zalai-dombság szívében, a Balaton közelében igazi nyári...

Az élet Napfény-es oldala

A szürke, borús napokon nem vágyunk másra, mint egy kis napfényre...

A visszaszámlálás megkezdődött

A visszaszámlálás már folyik, és az idő Schladmingban gyorsan...